Keybinds - klikať či neklikať?
Strana 1 z 1
Keybinds - klikať či neklikať?
Keybind... je to zakladne nastavenie. Priraduje ku danej klavese urcitu funkciu.
V com je problem?
Zakladne nastavenie od blizzu je asi taketo: s klavesami QWEASD a medzernik sa pohybuje, ked sa drzi sucasne prave aj lave tlacitko na mysi ideme dopredu a ked sa drzi prave tlacitko na mysi + sa pohybuje mysou, tak sa postava otaca. Na klavesach 1 - 10 su nastavene ability.
Mozne problemy...
- nemam dost klaves na vsetky svoje ability a preto na ne musim klikat co trva dlhsie ako ked iba stlacim klavesu.
- v momente ked klikam mysou abilitu, tak sa nemozem otacat pomocou mechaniky prave tlacitko mysi + pohyb mysou.
- ked sa pohybujem WQEASD, tak nedokazem stlacat ability na klavesnici
- casto musite pri pouzivani abilit zastavit, co z teba robi lahky ciel
Ake to ma dosledky?
- rychlost... pokial ability klikas mysou, tak ti to trva dlhsie ako ked stacas klavesu... si pomalsi... nevyuzijes vsetky ability co mas /// alebo mas nabindovane ability na klavesach, na ktore nedosiahnes, preto sa musis zastavit, potom stlacit klavesu ability a nasledne sa zase pohybovat, co z teba robi lahky ciel...
- nevyuzivas vsetky ability, lebo ich nemas kam dat... potencial postavy je v ...
- preklikavanie, ked ides rychlo kliknut na daku abilitu tak sa ti stane ze klines na nejaku inu... pripadne sa ti to moze stat aj ked mas zle priradene klavesi k abilitam
Ak chces byt lepsi v PvP, tak musis tieto nedostatky odstranit, tak aby si sa dokazal stale pohybovat, pouzivat vsetky ablity, ktore tvoja postava do PvP ponuka a tieto ability pouzivat co najrychlejsie. Ostatne je hrozne vela sposobov ako sa to da nastavit, najlepsie je, ked sa skusa vsetko mozne a nieco ti sadne. Sto ludi sto chuti...
V nasledujucej casti skusim zhrnut co vsetko a ako sa da nastavit:
Pohyb postavy
Prednastavene pohyby:
Pohyb dopredu - move forward "W"
Pohyb dozadu - move backward "S"
Otacanie na mieste vlavo - turn left "Q"
Otacanie na mieste vpravo - turn right "E"
Bezim vlavo - Strafe left "A"
Bezim vpravo - Strage Right "D"
Skok - jump "medzernik"
! Pohybovat sa da aj myskou. Pre pohym dopredu treba naraz stlacit prave aj lave tlacitko na myske. Pre otacanie je nutne drzat prave tlacitko na mysi a pohybovat mysou do prava alebo do lava, podla toho do ktorej strany sa chcete otacat.
Zmeny pohybovych klaves sa robia v keybinds v casti "Movement keys"
Sposob akym sa budes pohybovat zalezi hlavne od toho aku hras class a co ti najviac sadne. Snazime sa pohybovat tak aby sme dosiahli dokonaly stav (dokonaly pre teba) medzi poctom abilit, ktore naklikavas myskou a ktore mas nabindovane na klavesy.
Najpouzivanejsie sposoby pohybu su:
1. Klavesnica + mys na otacanie a naklikavanie niektorych abilit
- najskor vyberieme 4 klavesy pre pohyb dopredu, dozadu, bezim vpravo a bezim vlavo... napriklad W = rovno, S = dozadu, D (E) = bezim vpravo, Q (A) bezim vlavo.
klavesy QWEASD mozno nahradit klavesami, ktore su na klavesnici viac vpravo, takto ziskame okolo lavej ruky viacej klaves, na ktore mozeme davat (bindovat) ability. Napriklad tak ako to ma chalan v prvom vidieu pod tymto postom... jeho pohybove klavesy su ESDF... takto ziskal nalavo od pohybovych klaves dalsie volne tlacitka.
- otacame sa pomocou mysky, tak ze drzis prave tlacitko a pohybujes myskou vpravo/vlavo. Tento sposob otacanie je omnoho rychlejsi ako cez "turn left (right). Pokial sa budes otacat cez "turn" a bude pri tebe melee tak ta urcite v pohode obehne a bude ta mlatit od chrbta.
- ability, na ktore nedosiahnes prstami, alebo by si sa musel prestat pohybovat co prave nechces, sa daju co najblisie k postave, tak aby si na ne rychlo nakliknul, alebo mozes drzat sucasne prave aj lave tlacitko mysky cim sa budes pohybovat dopredu, a ked pohnes myskou vlavo alebo vpravo, tak aj do stran a potom volnou lavou rukou stlacis to na co si nedosiahol
- jump, skok si mozes nechat na medzerniku, ja osobne mam na medzerniku abilitu co davam najcastejsie a skacem cez "N"... pride mi to lepsie vyuzitie tak velkeho tlacitka
Vhodne pre vsetky classy... je to univerzalny sposob pohybovania sa. Pre ranged classy je vyhodne stale bezat na bezpecnu vziadelenost od nepriatela a pritom castit kedy sa da, preto bezi pohybom cez "Strafe left/rifgt" a sucasne drzi prave tlacitko mysi a pohybuje myskou - tento pohyb je mierny podla potreby. Melee class musi byt tiez stale v pohybe, lebo ti ujde ranged alebo sa ti dostaneme melee od chrbta. Vhodne pohybovat sa ako to ukazuje swifty v druhom pohybe, klavesa "Strafe left/rifgt" a sucasne drzi prave tlacitko mysi a pohybuje myskou ale pohybuje casto tak aby sa tocil okolo svojho targetu - snazi sa mu dostat za chrbat, aby na neho nemohol castit, davat mu melee utoky.
2. Mys na pohyb, klavesnica na ability - vhodne hlavne pre melee class
- pohybujeme sa cisto myskou, drzime obe tlacitka na myske a pohybujeme myskou... je to zo zaciatku take divne, ale ked si na to zvyknes tak je to super, pretoze je lava ruka uplna volna a mozes mat vsetky ability na klavesnici cim ziskas rychlost a nikdy sa nemusis prestat pohybovat
- je potrebne si nastavit ale move backward , aj ked sa necuva casto, sem tam musi kazdy cuvat - ja mam cuvanie nastavene na strednom tlacitku na myske, cize miesto laveho tlacitka iba stlacim stredne, prave drzim stale
- pre ranged classy, ktore by sa chceli takto pohybovat by bolo nutne si pridat este tlacitka pre "Strafe left/rifgt" ... co je potom uz take podobne ako 1. sposob
- hlavna vyhoda sposobu, ze takto nemusime naklikavat ziadne ability, vsetko zvladne lava ruka
- nevyhoda je ako si nakliknut nepriatela alebo priatela? no v podstate su dve moznosti. Treba nakliknut myskou tak, ze sa na okamzik prestanem hybat, alebo si priradim nejakej klavese v keybinds "target nearest enemy player" alebo "target nearest friendly player"
3. Neodporucam - uplny pohyb klavesnicou a myska naklikava ability
* sposob 1. 2. treba nacvicit, hlavne ak clovek pouzival doteraz nieco ine, ale ked si svaly zvyknu na takyto sposob pohybu bude postava omnoho rychlejsia a preto nebezpecnejsia!
Ability / spelly
Na zaciatku mame 1 cast bar s bindami 1-10 + nejake znamienka. Pokial chcem viac cast barov, tak si v nastaveniach interface vyberiem moznost actionbars, kde mame moznost pridat 4 nove bary, dva dole a dva zvyslo na pravu cast obrazovky. Ukazem, ako nastavit abilitu na tomto novom cast bare, tak ako potrebujem. (ak potrebujes viac ako 4 bary tak treba siahnut po addone na cast bary).
Najskor si pridam cast bary. Cez interface - actionbars - a chcem pridat vsetky 4 cast bary, tak zaklikam prve 4 moznosti.
*Moznost lock action bars zabrani vybrat vytiahnut (vyhodit) abilitu z cast baru napriklad pocas boja idem kliknut mysou a miesto toho si ju vyhodim z cast baru, potom musim otvorit spell book a nahodit ju tam znova.. tak toto nie
* Dalsia vec, ktoru treba nastavit v interface je ci ability budu reagovat vtedy, ked klavesu stlacite alebo ju pustite. Nastavuje sa to v interface - combat - cast acion keybinds on key down.
Na obrazovke sa mi objavili 4 nove cast bary.. vyznacane na zeleno. Kazdy cast bar ma 12 policok. Do toho v lavo dole som si zo spell boku pridal rozne ability. Do 12teho policka som pridal holy shok - vyznacene na cerveno.
Teraz si k tomuto policku priradim nejaku klavesu, v mojom pripade chcem aby reagovala na na "G". Preto pojdem do keybinds a tam si najdem nastavenia pre "bottom (spodny) left (lavy) action button 12", momentalne je tam napisane not bound, to znamena ze dane policko nema priradenu ziadnu klavesu. Ak by som chcel aby sa spustal spell pri stlaceni "shift + G" tak to spravim rovnako ako pri G, len miesto toho ze stlacim iba G pri volne bindu tak stlacim shit + G, co sa mi zobrazi miesto unbind.
Teraz kliknem myskou na to not bound a potom stlacim klavesu G a potom ak to tak vyhovuje dam "Okej" a ked nie tak dam "Unbind key" a dane policko ostane zase prazdne... takze ja som dal Okej a potom sa mi zobrazi aj na intarfaci, ze holy shok (vyznaceny na cerveno) ma priradene Gcko.
Takze, taraz ked vieme ako priradit klavesu k urctej abilite, tak skusime nabindovat vsetko co potrebujeme.
Najskor si treba rozdelit ability / spelly podla toho ako casto ich potrebujeme a ako rychlo ich potrebujeme pouzit v boji.
TU plati take pravidlo, ze cim castejsie abilitu pouzivam (napr. take co generuju combo pointy a pod.) tak jej bind (klavesu po ktorej stlaceni sa abilita spusti) by mal byt co najpristupnejsi pre lavu ruku, tak aby sme sa nemuseli prestat hybat. Priklad: hram rogunu, pohybujem sa cez WASD.. preto si backstep musim dat na taku klavesu aby bol hned pristupny... napriklad F, R, E a pod.
Ked vsetky taketo ability obindujem prejdem na ability ktore pouzivam 1 krat za 20-45 s... a nakoniec ability ktore maju CD nad 45s...
Pokial chcem nejake ability naklikavat (velke CD, malo ich pouzivam) tak ich dam do cast baru blizko k postave, aby som nemusel s myskou ist daleko ked ich chcem nakliknut.
! Abilitu mozem pridat aj na "caps lock" "tabulator" ";" "F1 - Fx" "medzernik" a pod.
! v pripade, ze nemam take velke ruky a este potrebujem nieco nabindovat, napriklad z abilit s CD tak mozno pouzit bindy typu alt, shit, ctrl + klavesa.... napriklad na rogune budem mat na "F" = backstep a na "shift + F" = vanish
! Ak ma myska viac ako 2 tlacitka tak ich treba vyuzit a tiez im nieco priradit... bud priamo abilitu ,alebo si napr. stredne tlacitko mysky nastavite v jej ovladaci aby fungovalo ako alt, a potom bude na vsetky ability co su alt + (lubovolna klavesa) staci dzat to tlaciko na myske co mate ako alt a danu klavesnicu.
! Ability ktore treba pouzit okamzite aj ked maju velky CD je dobre mat hned poruke, napriklad: trinket (insignia), ktory dava prec CC (stun, fear a pod)... dajme tomu ze si chcete dat prec 5s stun... dostanete stun a treba myskou nakliknut insigniu... to zaberie nejaky cas a zrusume dajme tomu iba polovicu trvania stuny... ked to bude na nejakej klaveske tak si ten stun mozno odstranit ani do sekundy.
Zaver
Zmenil som si sposob pohybu a nabindoval co sa dalo... a co teraz? No zo zaciatku to bude katastrofa, kym si na to zvyknes, budes asi pomalsi ako doteraz, ale ked sa vytvoria spojenia medzi mozgom a prstami... takzvana svalova pamet... takze treba len trenovat a upravovat nedostatky v bindoch, casom kazdy zisti co mu pasuje najviac.
V com je problem?
Zakladne nastavenie od blizzu je asi taketo: s klavesami QWEASD a medzernik sa pohybuje, ked sa drzi sucasne prave aj lave tlacitko na mysi ideme dopredu a ked sa drzi prave tlacitko na mysi + sa pohybuje mysou, tak sa postava otaca. Na klavesach 1 - 10 su nastavene ability.
Mozne problemy...
- nemam dost klaves na vsetky svoje ability a preto na ne musim klikat co trva dlhsie ako ked iba stlacim klavesu.
- v momente ked klikam mysou abilitu, tak sa nemozem otacat pomocou mechaniky prave tlacitko mysi + pohyb mysou.
- ked sa pohybujem WQEASD, tak nedokazem stlacat ability na klavesnici
- casto musite pri pouzivani abilit zastavit, co z teba robi lahky ciel
Ake to ma dosledky?
- rychlost... pokial ability klikas mysou, tak ti to trva dlhsie ako ked stacas klavesu... si pomalsi... nevyuzijes vsetky ability co mas /// alebo mas nabindovane ability na klavesach, na ktore nedosiahnes, preto sa musis zastavit, potom stlacit klavesu ability a nasledne sa zase pohybovat, co z teba robi lahky ciel...
- nevyuzivas vsetky ability, lebo ich nemas kam dat... potencial postavy je v ...
- preklikavanie, ked ides rychlo kliknut na daku abilitu tak sa ti stane ze klines na nejaku inu... pripadne sa ti to moze stat aj ked mas zle priradene klavesi k abilitam
Ak chces byt lepsi v PvP, tak musis tieto nedostatky odstranit, tak aby si sa dokazal stale pohybovat, pouzivat vsetky ablity, ktore tvoja postava do PvP ponuka a tieto ability pouzivat co najrychlejsie. Ostatne je hrozne vela sposobov ako sa to da nastavit, najlepsie je, ked sa skusa vsetko mozne a nieco ti sadne. Sto ludi sto chuti...
V nasledujucej casti skusim zhrnut co vsetko a ako sa da nastavit:
Pohyb postavy
Prednastavene pohyby:
Pohyb dopredu - move forward "W"
Pohyb dozadu - move backward "S"
Otacanie na mieste vlavo - turn left "Q"
Otacanie na mieste vpravo - turn right "E"
Bezim vlavo - Strafe left "A"
Bezim vpravo - Strage Right "D"
Skok - jump "medzernik"
! Pohybovat sa da aj myskou. Pre pohym dopredu treba naraz stlacit prave aj lave tlacitko na myske. Pre otacanie je nutne drzat prave tlacitko na mysi a pohybovat mysou do prava alebo do lava, podla toho do ktorej strany sa chcete otacat.
Zmeny pohybovych klaves sa robia v keybinds v casti "Movement keys"
Sposob akym sa budes pohybovat zalezi hlavne od toho aku hras class a co ti najviac sadne. Snazime sa pohybovat tak aby sme dosiahli dokonaly stav (dokonaly pre teba) medzi poctom abilit, ktore naklikavas myskou a ktore mas nabindovane na klavesy.
Najpouzivanejsie sposoby pohybu su:
1. Klavesnica + mys na otacanie a naklikavanie niektorych abilit
- najskor vyberieme 4 klavesy pre pohyb dopredu, dozadu, bezim vpravo a bezim vlavo... napriklad W = rovno, S = dozadu, D (E) = bezim vpravo, Q (A) bezim vlavo.
klavesy QWEASD mozno nahradit klavesami, ktore su na klavesnici viac vpravo, takto ziskame okolo lavej ruky viacej klaves, na ktore mozeme davat (bindovat) ability. Napriklad tak ako to ma chalan v prvom vidieu pod tymto postom... jeho pohybove klavesy su ESDF... takto ziskal nalavo od pohybovych klaves dalsie volne tlacitka.
- otacame sa pomocou mysky, tak ze drzis prave tlacitko a pohybujes myskou vpravo/vlavo. Tento sposob otacanie je omnoho rychlejsi ako cez "turn left (right). Pokial sa budes otacat cez "turn" a bude pri tebe melee tak ta urcite v pohode obehne a bude ta mlatit od chrbta.
- ability, na ktore nedosiahnes prstami, alebo by si sa musel prestat pohybovat co prave nechces, sa daju co najblisie k postave, tak aby si na ne rychlo nakliknul, alebo mozes drzat sucasne prave aj lave tlacitko mysky cim sa budes pohybovat dopredu, a ked pohnes myskou vlavo alebo vpravo, tak aj do stran a potom volnou lavou rukou stlacis to na co si nedosiahol
- jump, skok si mozes nechat na medzerniku, ja osobne mam na medzerniku abilitu co davam najcastejsie a skacem cez "N"... pride mi to lepsie vyuzitie tak velkeho tlacitka
Vhodne pre vsetky classy... je to univerzalny sposob pohybovania sa. Pre ranged classy je vyhodne stale bezat na bezpecnu vziadelenost od nepriatela a pritom castit kedy sa da, preto bezi pohybom cez "Strafe left/rifgt" a sucasne drzi prave tlacitko mysi a pohybuje myskou - tento pohyb je mierny podla potreby. Melee class musi byt tiez stale v pohybe, lebo ti ujde ranged alebo sa ti dostaneme melee od chrbta. Vhodne pohybovat sa ako to ukazuje swifty v druhom pohybe, klavesa "Strafe left/rifgt" a sucasne drzi prave tlacitko mysi a pohybuje myskou ale pohybuje casto tak aby sa tocil okolo svojho targetu - snazi sa mu dostat za chrbat, aby na neho nemohol castit, davat mu melee utoky.
2. Mys na pohyb, klavesnica na ability - vhodne hlavne pre melee class
- pohybujeme sa cisto myskou, drzime obe tlacitka na myske a pohybujeme myskou... je to zo zaciatku take divne, ale ked si na to zvyknes tak je to super, pretoze je lava ruka uplna volna a mozes mat vsetky ability na klavesnici cim ziskas rychlost a nikdy sa nemusis prestat pohybovat
- je potrebne si nastavit ale move backward , aj ked sa necuva casto, sem tam musi kazdy cuvat - ja mam cuvanie nastavene na strednom tlacitku na myske, cize miesto laveho tlacitka iba stlacim stredne, prave drzim stale
- pre ranged classy, ktore by sa chceli takto pohybovat by bolo nutne si pridat este tlacitka pre "Strafe left/rifgt" ... co je potom uz take podobne ako 1. sposob
- hlavna vyhoda sposobu, ze takto nemusime naklikavat ziadne ability, vsetko zvladne lava ruka
- nevyhoda je ako si nakliknut nepriatela alebo priatela? no v podstate su dve moznosti. Treba nakliknut myskou tak, ze sa na okamzik prestanem hybat, alebo si priradim nejakej klavese v keybinds "target nearest enemy player" alebo "target nearest friendly player"
3. Neodporucam - uplny pohyb klavesnicou a myska naklikava ability
* sposob 1. 2. treba nacvicit, hlavne ak clovek pouzival doteraz nieco ine, ale ked si svaly zvyknu na takyto sposob pohybu bude postava omnoho rychlejsia a preto nebezpecnejsia!
Ability / spelly
Na zaciatku mame 1 cast bar s bindami 1-10 + nejake znamienka. Pokial chcem viac cast barov, tak si v nastaveniach interface vyberiem moznost actionbars, kde mame moznost pridat 4 nove bary, dva dole a dva zvyslo na pravu cast obrazovky. Ukazem, ako nastavit abilitu na tomto novom cast bare, tak ako potrebujem. (ak potrebujes viac ako 4 bary tak treba siahnut po addone na cast bary).
Najskor si pridam cast bary. Cez interface - actionbars - a chcem pridat vsetky 4 cast bary, tak zaklikam prve 4 moznosti.
*Moznost lock action bars zabrani vybrat vytiahnut (vyhodit) abilitu z cast baru napriklad pocas boja idem kliknut mysou a miesto toho si ju vyhodim z cast baru, potom musim otvorit spell book a nahodit ju tam znova.. tak toto nie
* Dalsia vec, ktoru treba nastavit v interface je ci ability budu reagovat vtedy, ked klavesu stlacite alebo ju pustite. Nastavuje sa to v interface - combat - cast acion keybinds on key down.
Na obrazovke sa mi objavili 4 nove cast bary.. vyznacane na zeleno. Kazdy cast bar ma 12 policok. Do toho v lavo dole som si zo spell boku pridal rozne ability. Do 12teho policka som pridal holy shok - vyznacene na cerveno.
Teraz si k tomuto policku priradim nejaku klavesu, v mojom pripade chcem aby reagovala na na "G". Preto pojdem do keybinds a tam si najdem nastavenia pre "bottom (spodny) left (lavy) action button 12", momentalne je tam napisane not bound, to znamena ze dane policko nema priradenu ziadnu klavesu. Ak by som chcel aby sa spustal spell pri stlaceni "shift + G" tak to spravim rovnako ako pri G, len miesto toho ze stlacim iba G pri volne bindu tak stlacim shit + G, co sa mi zobrazi miesto unbind.
Teraz kliknem myskou na to not bound a potom stlacim klavesu G a potom ak to tak vyhovuje dam "Okej" a ked nie tak dam "Unbind key" a dane policko ostane zase prazdne... takze ja som dal Okej a potom sa mi zobrazi aj na intarfaci, ze holy shok (vyznaceny na cerveno) ma priradene Gcko.
Takze, taraz ked vieme ako priradit klavesu k urctej abilite, tak skusime nabindovat vsetko co potrebujeme.
Najskor si treba rozdelit ability / spelly podla toho ako casto ich potrebujeme a ako rychlo ich potrebujeme pouzit v boji.
TU plati take pravidlo, ze cim castejsie abilitu pouzivam (napr. take co generuju combo pointy a pod.) tak jej bind (klavesu po ktorej stlaceni sa abilita spusti) by mal byt co najpristupnejsi pre lavu ruku, tak aby sme sa nemuseli prestat hybat. Priklad: hram rogunu, pohybujem sa cez WASD.. preto si backstep musim dat na taku klavesu aby bol hned pristupny... napriklad F, R, E a pod.
Ked vsetky taketo ability obindujem prejdem na ability ktore pouzivam 1 krat za 20-45 s... a nakoniec ability ktore maju CD nad 45s...
Pokial chcem nejake ability naklikavat (velke CD, malo ich pouzivam) tak ich dam do cast baru blizko k postave, aby som nemusel s myskou ist daleko ked ich chcem nakliknut.
! Abilitu mozem pridat aj na "caps lock" "tabulator" ";" "F1 - Fx" "medzernik" a pod.
! v pripade, ze nemam take velke ruky a este potrebujem nieco nabindovat, napriklad z abilit s CD tak mozno pouzit bindy typu alt, shit, ctrl + klavesa.... napriklad na rogune budem mat na "F" = backstep a na "shift + F" = vanish
! Ak ma myska viac ako 2 tlacitka tak ich treba vyuzit a tiez im nieco priradit... bud priamo abilitu ,alebo si napr. stredne tlacitko mysky nastavite v jej ovladaci aby fungovalo ako alt, a potom bude na vsetky ability co su alt + (lubovolna klavesa) staci dzat to tlaciko na myske co mate ako alt a danu klavesnicu.
! Ability ktore treba pouzit okamzite aj ked maju velky CD je dobre mat hned poruke, napriklad: trinket (insignia), ktory dava prec CC (stun, fear a pod)... dajme tomu ze si chcete dat prec 5s stun... dostanete stun a treba myskou nakliknut insigniu... to zaberie nejaky cas a zrusume dajme tomu iba polovicu trvania stuny... ked to bude na nejakej klaveske tak si ten stun mozno odstranit ani do sekundy.
Zaver
Zmenil som si sposob pohybu a nabindoval co sa dalo... a co teraz? No zo zaciatku to bude katastrofa, kym si na to zvyknes, budes asi pomalsi ako doteraz, ale ked sa vytvoria spojenia medzi mozgom a prstami... takzvana svalova pamet... takze treba len trenovat a upravovat nedostatky v bindoch, casom kazdy zisti co mu pasuje najviac.
Naposledy upravil Amandil dne Sat Feb 07, 2015 5:28 pm, celkově upraveno 23 krát
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru